ΑΘΗΝΑ 16/03/2015
ΑΡ.ΠΡΩΤ.: 79
ΑΡ.ΠΡΩΤ.: 79
ΠΡΟΣ: ΣΩΜΑΤΕΙΑ ΜΕΛΗ ΠΟΕΔΗΝ
Συνάδελφοι,
Την Πέμπτη 12/03/2015 η Ε.Ε. της ΠΟΕΔΗΝ συναντήθηκε με τον Αν. Υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης κο. ΚΑΤΡΟΥΓΚΑΛΟ. Αναπτύξαμε τα αιτήματα που περιγράφονται στο ΥΠΟΜΝΗΜΑ και σας ενημερώνουμε για τις απαντήσεις.
Από τις απαντήσεις του Υπουργού διαπιστώνουμε ότι τα οξυμένα προβλήματα για τους πολίτες και τους εργαζόμενους θα εξακολουθήσουν να υφίστανται.
Την Πέμπτη 12/03/2015 η Ε.Ε. της ΠΟΕΔΗΝ συναντήθηκε με τον Αν. Υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης κο. ΚΑΤΡΟΥΓΚΑΛΟ. Αναπτύξαμε τα αιτήματα που περιγράφονται στο ΥΠΟΜΝΗΜΑ και σας ενημερώνουμε για τις απαντήσεις.
Από τις απαντήσεις του Υπουργού διαπιστώνουμε ότι τα οξυμένα προβλήματα για τους πολίτες και τους εργαζόμενους θα εξακολουθήσουν να υφίστανται.
Κύριε Υπουργέ,
Οι εργαζόμενοι στις Δημόσιες Υπηρεσίες Υγείας και Πρόνοιας εργάζονται σε συνθήκες εργασιακής εξουθένωσης και ταυτόχρονα υπέστησαν μεγάλες μειώσεις στις αμοιβές τους, από τις ασκούμενες Μνημονιακές Πολιτικές της τελευταίας πενταετίας.
Οι εργαζόμενοι στις Δημόσιες Υπηρεσίες Υγείας και Πρόνοιας εργάζονται σε συνθήκες εργασιακής εξουθένωσης και ταυτόχρονα υπέστησαν μεγάλες μειώσεις στις αμοιβές τους, από τις ασκούμενες Μνημονιακές Πολιτικές της τελευταίας πενταετίας.
Οι υπηρεσίες υποφέρουν από την υποχρηματοδότηση και την υποστελέχωση. Οι πολίτες καλούνται να βάζουν το χέρι όλο και πιο βαθιά στην τσέπη και το Δημόσιο Σύστημα μετατρέπεται με γοργούς ρυθμούς σε Ανταγωνιστικό – Ανταποδοτικό.
Θέτουμε για επίλυση τα εξής αιτήματα που είναι αρμοδιότητα ή συναρμοδιότητα του Υπουργείου που προΐσταστε.
ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ
Οι Δημόσιες Υπηρεσίες Υγείας και Πρόνοιας αποδεκατίστηκαν από προσωπικό, το οποίο βρίσκεται κάτω των ορίων ασφαλείας.
Αποχώρησαν προς συνταξιοδότηση 15.000 και δεν έχει προσληφθεί ούτε ένας τα τέσσερα τελευταία έτη. Οι συνταξιοδοτήσεις θα αυξηθούν το προσεχές διάστημα από την πρόθεση της κυβέρνησης να θέσει αντικίνητρα στις πρόωρες συνταξιοδοτήσεις (λίστα μεταρρυθμίσεων Βαρουφάκη). Δεν τηρήθηκε καν η μνημονιακή δέσμευση για κάθε πέντε αποχωρήσεις, μια πρόσληψη.
25.000 οργανικές θέσεις είναι κενές σε οργανισμούς που συστήθηκαν σύμφωνα με τις μνημονιακές δεσμεύσεις με καταργήσεις 880 κλινικών, 10.000 κλινών και 30.000 οργανικών θέσεων, με συντελεστή 2,4 για κάθε κλίνη και όχι 3 όπως προβλέπει το ΠΔ 86/1987 «Ενιαίο Πλαίσιο Οργάνωσης Νοσοκομείων».
1 στις 3 οργανικές θέσεις είναι κενές.
Αιτούμαστε την άμεση προκήρυξη 4.000 μονίμων θέσεων προσωπικού και επίσπευση των διαδικασιών πρόσληψης στο ΑΣΕΠ, ώστε το καλοκαίρι να έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες.
Προκήρυξη κατ' έτος 3000 μονίμων θέσεων. Ο Υπουργός Υγείας μας ενημέρωσε ότι εξασφαλισμένες είναι μόνο 1.007 θέσεις που εγκρίθηκαν το έτος 2014 από τη προηγούμενη κυβέρνηση.
Δεν αποδεχόμαστε, η εθελοντική εργασία, η επέκταση του θεσμού των εκπαιδευόμενων, η κοινωνική εργασία, το λιγοστό επικουρικό προσωπικό, τα μπλοκάκια να προσμετρούνται στον αριθμό προσλήψεων των συναρμοδίων Υπουργείων Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Υγείας, για επικοινωνιακούς λόγους.
Είμαστε αντίθετοι με την ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων.
Οι Δημόσιες Υπηρεσίες Υγείας και Πρόνοιας αποδεκατίστηκαν από προσωπικό, το οποίο βρίσκεται κάτω των ορίων ασφαλείας.
Αποχώρησαν προς συνταξιοδότηση 15.000 και δεν έχει προσληφθεί ούτε ένας τα τέσσερα τελευταία έτη. Οι συνταξιοδοτήσεις θα αυξηθούν το προσεχές διάστημα από την πρόθεση της κυβέρνησης να θέσει αντικίνητρα στις πρόωρες συνταξιοδοτήσεις (λίστα μεταρρυθμίσεων Βαρουφάκη). Δεν τηρήθηκε καν η μνημονιακή δέσμευση για κάθε πέντε αποχωρήσεις, μια πρόσληψη.
25.000 οργανικές θέσεις είναι κενές σε οργανισμούς που συστήθηκαν σύμφωνα με τις μνημονιακές δεσμεύσεις με καταργήσεις 880 κλινικών, 10.000 κλινών και 30.000 οργανικών θέσεων, με συντελεστή 2,4 για κάθε κλίνη και όχι 3 όπως προβλέπει το ΠΔ 86/1987 «Ενιαίο Πλαίσιο Οργάνωσης Νοσοκομείων».
1 στις 3 οργανικές θέσεις είναι κενές.
Αιτούμαστε την άμεση προκήρυξη 4.000 μονίμων θέσεων προσωπικού και επίσπευση των διαδικασιών πρόσληψης στο ΑΣΕΠ, ώστε το καλοκαίρι να έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες.
Προκήρυξη κατ' έτος 3000 μονίμων θέσεων. Ο Υπουργός Υγείας μας ενημέρωσε ότι εξασφαλισμένες είναι μόνο 1.007 θέσεις που εγκρίθηκαν το έτος 2014 από τη προηγούμενη κυβέρνηση.
Δεν αποδεχόμαστε, η εθελοντική εργασία, η επέκταση του θεσμού των εκπαιδευόμενων, η κοινωνική εργασία, το λιγοστό επικουρικό προσωπικό, τα μπλοκάκια να προσμετρούνται στον αριθμό προσλήψεων των συναρμοδίων Υπουργείων Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Υγείας, για επικοινωνιακούς λόγους.
Είμαστε αντίθετοι με την ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων.
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΥΠΟΥΡΓΟΥ: Θα εφαρμόσουμε τον
Προϋπολογισμό του έτους 2015 που ψηφίστηκε από την προηγούμενη
κυβέρνηση, ο οποίος για εφέτος προβλέπει 15.000 προσλήψεις.
Θα επαναπροσλάβουμε τους Απολυμένους και τους Διαθέσιμους οι οποίοι είναι περίπου 8.000 με 9.000 και οι υπόλοιπες 6.000 ή 7.000 θέσεις που απομένουν για εφέτος, θα κατανεμηθούν σε φορείς αιχμής (Υγεία, Παιδεία, Ελεγκτικοί Μηχανισμοί κ.λ.π). Οι προσλήψεις του έτους 2014 που εγκρίθηκαν από την προηγούμενη κυβέρνηση (1.007 θέσεις) και αναμένεται την προκήρυξή τους, θα ενταχθούν στις 15.000 που προϋπολογίστηκαν για το έτος 2015.
Οι προσλήψεις Επικουρικού προσωπικού είναι ζήτημα του Υπουργού Υγείας και εξαρτάται από τις πιστώσεις που διαθέτει.
Θα μονιμοποιηθούν οι Αορίστου χρόνου υπάλληλοι του Δημοσίου.
Θα επαναπροσλάβουμε τους Απολυμένους και τους Διαθέσιμους οι οποίοι είναι περίπου 8.000 με 9.000 και οι υπόλοιπες 6.000 ή 7.000 θέσεις που απομένουν για εφέτος, θα κατανεμηθούν σε φορείς αιχμής (Υγεία, Παιδεία, Ελεγκτικοί Μηχανισμοί κ.λ.π). Οι προσλήψεις του έτους 2014 που εγκρίθηκαν από την προηγούμενη κυβέρνηση (1.007 θέσεις) και αναμένεται την προκήρυξή τους, θα ενταχθούν στις 15.000 που προϋπολογίστηκαν για το έτος 2015.
Οι προσλήψεις Επικουρικού προσωπικού είναι ζήτημα του Υπουργού Υγείας και εξαρτάται από τις πιστώσεις που διαθέτει.
Θα μονιμοποιηθούν οι Αορίστου χρόνου υπάλληλοι του Δημοσίου.
ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
Συνεχίζεται η ιδιωτικοποίηση
δραστηριοτήτων και υπηρεσιών των Νοσοκομείων. Οι εργολάβοι έχουν
αναλάβει μεγάλες δραστηριότητες των Νοσοκομείων, αφενός προσφέροντας
χαμηλής ποιότητας υπηρεσίες και αφετέρου μαύρη, αδήλωτη, εξευτελιστική
φτηνή εργασία στους εργαζόμενους που απασχολούν.
Προστίθεστε να εκδιώξετε τα συνεργεία και τους εργολάβους από τα Δημόσια Νοσοκομεία, την Πρόνοια και να προσλάβετε το απαραίτητο προσωπικό στις υποστηρικτικές ειδικότητες;
Προστίθεστε να εκδιώξετε τα συνεργεία και τους εργολάβους από τα Δημόσια Νοσοκομεία, την Πρόνοια και να προσλάβετε το απαραίτητο προσωπικό στις υποστηρικτικές ειδικότητες;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΥΠΟΥΡΓΟΥ: Δεν συμφωνώ με την
Ιδιωτικοποίηση των Υπηρεσιών του Δημόσιου Τομέα. Δεν μπορεί η κυβέρνηση
να επιλύσει το ζήτημα, αν και δεν προκαλείται δημοσιονομικό κόστος (όπως
τονίσατε), αφού δεν επιτρέπεται η μεταφορά των πιστώσεων!!!
ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΟ Ν.4024/2011
Στα τέσσερα μνημονιακά έτη οι απώλειες των εισοδημάτων των εργαζομένων στην Υγεία και την Πρόνοια ξεπέρασαν το 50% άμεσες (μισθολογικές) και έμμεσες (φορολογικές επιβαρύνσεις, χαράτσια).
Η βαθμολογική και ως εκ τούτου η μισθολογική προαγωγή είναι παγωμένη από την ημερομηνία κατάταξης (1/11/2011), όπως και οι άλλες παροχές του Μισθολογίου.
Ζητάμε την ακώλυτη προαγωγή στους βαθμούς χωρίς τις ποσοστώσεις που προβλέπει ο Νόμος.
Στο άρθρο 6 προβλέπεται η έκδοση Προεδρικού Διατάγματος, ύστερα από πρόταση του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και του Υπουργείου Οικονομικών, αναγνώρισης προϋπηρεσίας, από τον ιδιωτικό τομέα σε κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μέχρι επτά (7) ετών, για βαθμολογική και μισθολογική ένταξη. Το Προεδρικό Διάταγμα δεν έχει ακόμα εκδοθεί με αποτέλεσμα να μην είναι δυνατή η επανακατάταξη των Υπαλλήλων. Ζητάμε την άμεση έκδοσή του.
Στο άρθρο 28 παρ.4 ορίζεται ότι οι υπάλληλοι οι οποίοι υπηρετούν σε κατηγορία ανώτερη των προσόντων που κατέχουν, κατατάσσονται στους βαθμούς της κατηγορίας που ανήκουν, με ποινή τριών ετών.
Στις Μονάδες Δημόσιας Υγείας και Πρόνοιας υπηρετούν υπάλληλοι ΔΕ κατηγορίας, οι οποίοι εντάχθηκαν με ειδικές διατάξεις ή μετατάχθηκαν με τριετή εμπειρία, όπως ορίζει το ΠΡΟΕΔΡΙΚΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ 347/31-12-2003 (ΦΕΚ 315), που καθορίζει τα προσόντα διορισμού σε θέσεις φορέων του Δημοσίου (οδηγοί, τεχνικές ειδικότητες, επιμελητές ασθενών, πρακτικοί νοσοκόμοι κ.α.).
Παρά ταύτα οι Διοικήσεις με παράτυπη ερμηνεία του ανωτέρου άρθρου του μισθολογίου, επέβαλαν ποινή στέρησης της βαθμολογικής εξέλιξης, τριών ετών προϋπηρεσίας.
Ζητάμε την έκδοση διευκρινιστικής εγκυκλίου, που θα αποκαθιστά την αδικία σε μεγάλο αριθμό υπαλλήλων ΔΕ κατηγορίας.
Άρθρο 20 Υπερωριακή εργασία. Να αντικατασταθεί η παρ. 4 του άρθρου 20 και το ωρομίσθιο από το 1/280 να ορισθεί στο ένα διακοσιοστό του βασικού μισθού του μισθολογικού κλιμακίου της κατηγορίας του κάθε υπαλλήλου.
Στα τέσσερα μνημονιακά έτη οι απώλειες των εισοδημάτων των εργαζομένων στην Υγεία και την Πρόνοια ξεπέρασαν το 50% άμεσες (μισθολογικές) και έμμεσες (φορολογικές επιβαρύνσεις, χαράτσια).
Η βαθμολογική και ως εκ τούτου η μισθολογική προαγωγή είναι παγωμένη από την ημερομηνία κατάταξης (1/11/2011), όπως και οι άλλες παροχές του Μισθολογίου.
Ζητάμε την ακώλυτη προαγωγή στους βαθμούς χωρίς τις ποσοστώσεις που προβλέπει ο Νόμος.
Στο άρθρο 6 προβλέπεται η έκδοση Προεδρικού Διατάγματος, ύστερα από πρόταση του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και του Υπουργείου Οικονομικών, αναγνώρισης προϋπηρεσίας, από τον ιδιωτικό τομέα σε κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μέχρι επτά (7) ετών, για βαθμολογική και μισθολογική ένταξη. Το Προεδρικό Διάταγμα δεν έχει ακόμα εκδοθεί με αποτέλεσμα να μην είναι δυνατή η επανακατάταξη των Υπαλλήλων. Ζητάμε την άμεση έκδοσή του.
Στο άρθρο 28 παρ.4 ορίζεται ότι οι υπάλληλοι οι οποίοι υπηρετούν σε κατηγορία ανώτερη των προσόντων που κατέχουν, κατατάσσονται στους βαθμούς της κατηγορίας που ανήκουν, με ποινή τριών ετών.
Στις Μονάδες Δημόσιας Υγείας και Πρόνοιας υπηρετούν υπάλληλοι ΔΕ κατηγορίας, οι οποίοι εντάχθηκαν με ειδικές διατάξεις ή μετατάχθηκαν με τριετή εμπειρία, όπως ορίζει το ΠΡΟΕΔΡΙΚΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ 347/31-12-2003 (ΦΕΚ 315), που καθορίζει τα προσόντα διορισμού σε θέσεις φορέων του Δημοσίου (οδηγοί, τεχνικές ειδικότητες, επιμελητές ασθενών, πρακτικοί νοσοκόμοι κ.α.).
Παρά ταύτα οι Διοικήσεις με παράτυπη ερμηνεία του ανωτέρου άρθρου του μισθολογίου, επέβαλαν ποινή στέρησης της βαθμολογικής εξέλιξης, τριών ετών προϋπηρεσίας.
Ζητάμε την έκδοση διευκρινιστικής εγκυκλίου, που θα αποκαθιστά την αδικία σε μεγάλο αριθμό υπαλλήλων ΔΕ κατηγορίας.
Άρθρο 20 Υπερωριακή εργασία. Να αντικατασταθεί η παρ. 4 του άρθρου 20 και το ωρομίσθιο από το 1/280 να ορισθεί στο ένα διακοσιοστό του βασικού μισθού του μισθολογικού κλιμακίου της κατηγορίας του κάθε υπαλλήλου.
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΥΠΟΥΡΓΟΥ: Αναγνωρίζουμε τις
απώλειες που είχατε, αλλά για εφέτος δεν θα υπάρξει καμία μισθολογική
αύξηση. Ούτε η ωρίμανση (βαθμολογική προαγωγή). Ως εκ τούτω δεν θα
υπάρξει δυνατότητα αναγνώρισης του χρόνου υπηρεσίας του ιδιωτικού τομέα,
καθώς επίσης η αναπροσαρμογή των άλλων παροχών που προβλέπει το
μισθολόγιο.
Από το έτος 2016 θα ξεκινήσει ο θεσμός των Συλλογικών Διαπραγματεύσεων στο Δημόσιο Τομέα.
Το αίτημα που αφορά το άρθρο 28 παρ. 4 του Ν. 4024/2011, με βάση το οποίο επιβάλλεται ποινή τριών ετών, στην κατάταξη μεγάλου αριθμού ΔΕ υπαλλήλων που εργάζονται στις υπηρεσίες Υγείας και Πρόνοιας, αν και εντάχθηκαν στη κατηγορία ΔΕ με ειδικές διατάξεις η το Προσοντολόγιο των Δημοσίων υπαλλήλων (εμπειρία), θα διερευνηθεί. Δήλωσε θετικός στην επίλυσή του.
Από το έτος 2016 θα ξεκινήσει ο θεσμός των Συλλογικών Διαπραγματεύσεων στο Δημόσιο Τομέα.
Το αίτημα που αφορά το άρθρο 28 παρ. 4 του Ν. 4024/2011, με βάση το οποίο επιβάλλεται ποινή τριών ετών, στην κατάταξη μεγάλου αριθμού ΔΕ υπαλλήλων που εργάζονται στις υπηρεσίες Υγείας και Πρόνοιας, αν και εντάχθηκαν στη κατηγορία ΔΕ με ειδικές διατάξεις η το Προσοντολόγιο των Δημοσίων υπαλλήλων (εμπειρία), θα διερευνηθεί. Δήλωσε θετικός στην επίλυσή του.
ΕΠΙΔΟΜΑ ΕΠΙΚΥΝΔΥΝΗΣ ΚΑΙ ΑΝΘΥΓΙΕΙΝΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Στα άρθρο 15 με Κοινή Απόφαση των Υπουργών Διοικητικής Μεταρρύθμισης, Οικονομικών και του κατά περίπτωση αρμόδιου Υπουργού (εν προκειμένου του Υπουργού Υγείας για τις Δημόσιες Μονάδες Υγείας, Υπουργού Εργασίας για τις Προνοιακές Μονάδες, του Υπουργού Παιδείας για τα Πανεπιστημιακά Νοσοκομεία και του Υπουργού Άμυνας για τα Στρατιωτικά Νοσοκομεία), καθορίζεται η χορήγηση Επιδόματος Επικίνδυνης και Ανθυγιεινής Εργασίας, για τους εργαζόμενους στην Υγεία και την Πρόνοια.
Το Επίδομα Επικίνδυνης και Ανθυγιεινής Εργασίας αντικατέστησε το Νοσοκομειακό Επίδομα στο μισό του ύψος και όχι στο σύνολο των εργαζομένων.
Με αίολα ερωτήματα Διοικήσεων προς το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους αποκλείστηκαν κλάδοι εργαζομένων που είναι δικαιούχοι.
Είναι απαραίτητη διευκρινιστική εγκύκλιος σε συνεργασία με την ΠΟΕΔΗΝ. Με το Ν.4235/2014 άνοιξε για ένα εξάμηνο η διαδικασία διόρθωσης αδικιών στο εν λόγω Επίδομα. Η προθεσμία παρήλθε 11/08/2014 Σας καταθέτουμε τη πρότασή μας (διπλασιασμός του επιδόματος και χορήγηση στο σύνολο του προσωπικού με κατηγοριοποίηση), την οποία καταθέσαμε χωρίς αποτέλεσμα και η προηγούμενη κυβέρνηση.
ΑΙΤΟΥΜΑΣΤΕ ΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΝΕΑΣ ΚΥΑ με βάση τις προτάσεις μας.
Στα άρθρο 15 με Κοινή Απόφαση των Υπουργών Διοικητικής Μεταρρύθμισης, Οικονομικών και του κατά περίπτωση αρμόδιου Υπουργού (εν προκειμένου του Υπουργού Υγείας για τις Δημόσιες Μονάδες Υγείας, Υπουργού Εργασίας για τις Προνοιακές Μονάδες, του Υπουργού Παιδείας για τα Πανεπιστημιακά Νοσοκομεία και του Υπουργού Άμυνας για τα Στρατιωτικά Νοσοκομεία), καθορίζεται η χορήγηση Επιδόματος Επικίνδυνης και Ανθυγιεινής Εργασίας, για τους εργαζόμενους στην Υγεία και την Πρόνοια.
Το Επίδομα Επικίνδυνης και Ανθυγιεινής Εργασίας αντικατέστησε το Νοσοκομειακό Επίδομα στο μισό του ύψος και όχι στο σύνολο των εργαζομένων.
Με αίολα ερωτήματα Διοικήσεων προς το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους αποκλείστηκαν κλάδοι εργαζομένων που είναι δικαιούχοι.
Είναι απαραίτητη διευκρινιστική εγκύκλιος σε συνεργασία με την ΠΟΕΔΗΝ. Με το Ν.4235/2014 άνοιξε για ένα εξάμηνο η διαδικασία διόρθωσης αδικιών στο εν λόγω Επίδομα. Η προθεσμία παρήλθε 11/08/2014 Σας καταθέτουμε τη πρότασή μας (διπλασιασμός του επιδόματος και χορήγηση στο σύνολο του προσωπικού με κατηγοριοποίηση), την οποία καταθέσαμε χωρίς αποτέλεσμα και η προηγούμενη κυβέρνηση.
ΑΙΤΟΥΜΑΣΤΕ ΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΝΕΑΣ ΚΥΑ με βάση τις προτάσεις μας.
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΥΠΟΥΡΓΟΥ: Δεν μπορούμε εξαιτίας
των δημοσιονομικών συνθηκών, να αυξήσουμε ή να διευρύνουμε το Επίδομα
Επικίνδυνης και Ανθυγιεινής Εργασίας. Ως εκ τούτω δεν μπορούμε να
λάβουμε υπ' όψιν της πρότασής σας.
ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΙ ΟΡΓΑΝΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ
Οι προϊστάμενοι οργανικών μονάδων επιπέδου Διεύθυνσης και Υποδιεύθυνσης και η πλειονότητα των Προϊσταμένων Τμημάτων είναι τοποθετημένοι με ανάθεση καθηκόντων (αποφάσεις των Διοικητών), αφού δεν λειτούργησαν τα αρμόδια Υπηρεσιακά Συμβούλια Κρίσης. Ο λόγος προφανώς ήταν η εξυπηρέτηση των ημετέρων, λόγω τις δραστικής περικοπής Προϊσταμένων Οργανικών Μονάδων (Μνημονιακές δεσμεύσεις).
Σε πολλές περιπτώσεις τα Πρωτοβάθμια Σωματεία και η ΠΟΕΔΗΝ, καταγγείλαμε ως ρουσφετολογικές - κομματικές τις αναθέσεις καθηκόντων, επειδή δεν μοριοδοτήθηκαν οι υποψήφιοι, σύμφωνα με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο (Ν.3528/2007, Ν.3893/2010, Ν.4024/2011).
Αναθέσεις Προϊσταμένων από τις Διοικήσεις και κρίσεις από τα Πρωτοβάθμια Υπηρεσιακά Συμβούλια, έγιναν την προεκλογική περίοδο και συνεχίζουν μέχρι σήμερα.
Ζητάμε διερεύνηση όλων των περιπτώσεων και ανάκληση των παράνομων αναθέσεων και κρίσεων.
Με το Ν.4275/2014, καθιερώνεται Νέο Σύστημα Επιλογής Προϊστάμενων Οργανικών Μονάδων, με προφορική και γραπτή συνέντευξη. Ταυτόχρονα καταργούνται τα υφιστάμενα Υπηρεσιακά Συμβούλια Κρίσης, για την επιλογή Προϊσταμένων Οργανικών Μονάδων επιπέδου Τμήματος.
Τα Υπηρεσιακά Συμβούλια Κρίσης για την επιλογή Διευθυντών και Υποδιευθυντών του Ν.3839/2010 (ΣΕΠ), δεν λειτούργησαν ποτέ.
Αίτημά μας είναι η κατάργηση του Ν. 4275/2014 και η επιλογή Προϊσταμένων Οργανικών Μονάδων, να γίνεται με βάση τη μοριοδότηση που προβλέπουν οι Νόμοι (3839/2010, 3528/2007), από πενταμελή Υπηρεσιακά Συμβούλια τα οποία θα αποτελούνται από δύο εκπροσώπους της Διοίκησης, δύο αιρετούς εκπροσώπους των εργαζομένων και ένας κοινής αποδοχής.
Οι νέοι οργανισμοί των Νοσοκομείων προέβλεπαν προβαδίζουσα κατηγορία την ΠΕ σε σχέση με την ΤΕ στην επιλογή Προϊσταμένων Οργανικών Μονάδων, παραβιάζοντας τις ισχύουσες νομοθετικές διατάξεις που προβλέπουν διαζευκτικό «ή» (αρθρ.10 του Ν.4024/2011).
Οι παρεμβάσεις μας ήταν συνεχείς για επίλυση του μείζονος αυτού θέματος. Καταφέραμε με το Ν.4272/2014 να επανέλθει το διαζευκτικό «ή» μεταξύ των δύο κατηγοριών στις επιλογές Προϊσταμένων των τριών υπηρεσιών των Νοσοκομείων.
Όμως στο άρθρο 26 παρ.2 του Ν.4272/2014 ορίζεται ότι το διαζευκτικό «ή», ισχύει μέχρι τη πλήρη συμμόρφωση στο τρόπο επιλογής των Προϊσταμένων στα Δημόσια Νοσοκομεία της χώρας, όπως αυτός θα καθοριστεί στους υπό κατάρτιση οργανισμούς αυτών.
Με την ανωτέρω διάταξη η επαναφορά της Νομιμότητας είναι μεταβατική. Το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης οφείλει να εκδώσει εγκύκλιο που να καθιερώνει το διαζευκτικό ή μεταξύ των κατηγοριών ΠΕ και ΤΕ, στην επιλογή Προϊσταμένων Οργανικών Μονάδων, βάση το άρθρο 10 του Ν.4024/2011 και τη συμμόρφωση όλων των οργανισμών των Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου.
Οι προϊστάμενοι οργανικών μονάδων επιπέδου Διεύθυνσης και Υποδιεύθυνσης και η πλειονότητα των Προϊσταμένων Τμημάτων είναι τοποθετημένοι με ανάθεση καθηκόντων (αποφάσεις των Διοικητών), αφού δεν λειτούργησαν τα αρμόδια Υπηρεσιακά Συμβούλια Κρίσης. Ο λόγος προφανώς ήταν η εξυπηρέτηση των ημετέρων, λόγω τις δραστικής περικοπής Προϊσταμένων Οργανικών Μονάδων (Μνημονιακές δεσμεύσεις).
Σε πολλές περιπτώσεις τα Πρωτοβάθμια Σωματεία και η ΠΟΕΔΗΝ, καταγγείλαμε ως ρουσφετολογικές - κομματικές τις αναθέσεις καθηκόντων, επειδή δεν μοριοδοτήθηκαν οι υποψήφιοι, σύμφωνα με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο (Ν.3528/2007, Ν.3893/2010, Ν.4024/2011).
Αναθέσεις Προϊσταμένων από τις Διοικήσεις και κρίσεις από τα Πρωτοβάθμια Υπηρεσιακά Συμβούλια, έγιναν την προεκλογική περίοδο και συνεχίζουν μέχρι σήμερα.
Ζητάμε διερεύνηση όλων των περιπτώσεων και ανάκληση των παράνομων αναθέσεων και κρίσεων.
Με το Ν.4275/2014, καθιερώνεται Νέο Σύστημα Επιλογής Προϊστάμενων Οργανικών Μονάδων, με προφορική και γραπτή συνέντευξη. Ταυτόχρονα καταργούνται τα υφιστάμενα Υπηρεσιακά Συμβούλια Κρίσης, για την επιλογή Προϊσταμένων Οργανικών Μονάδων επιπέδου Τμήματος.
Τα Υπηρεσιακά Συμβούλια Κρίσης για την επιλογή Διευθυντών και Υποδιευθυντών του Ν.3839/2010 (ΣΕΠ), δεν λειτούργησαν ποτέ.
Αίτημά μας είναι η κατάργηση του Ν. 4275/2014 και η επιλογή Προϊσταμένων Οργανικών Μονάδων, να γίνεται με βάση τη μοριοδότηση που προβλέπουν οι Νόμοι (3839/2010, 3528/2007), από πενταμελή Υπηρεσιακά Συμβούλια τα οποία θα αποτελούνται από δύο εκπροσώπους της Διοίκησης, δύο αιρετούς εκπροσώπους των εργαζομένων και ένας κοινής αποδοχής.
Οι νέοι οργανισμοί των Νοσοκομείων προέβλεπαν προβαδίζουσα κατηγορία την ΠΕ σε σχέση με την ΤΕ στην επιλογή Προϊσταμένων Οργανικών Μονάδων, παραβιάζοντας τις ισχύουσες νομοθετικές διατάξεις που προβλέπουν διαζευκτικό «ή» (αρθρ.10 του Ν.4024/2011).
Οι παρεμβάσεις μας ήταν συνεχείς για επίλυση του μείζονος αυτού θέματος. Καταφέραμε με το Ν.4272/2014 να επανέλθει το διαζευκτικό «ή» μεταξύ των δύο κατηγοριών στις επιλογές Προϊσταμένων των τριών υπηρεσιών των Νοσοκομείων.
Όμως στο άρθρο 26 παρ.2 του Ν.4272/2014 ορίζεται ότι το διαζευκτικό «ή», ισχύει μέχρι τη πλήρη συμμόρφωση στο τρόπο επιλογής των Προϊσταμένων στα Δημόσια Νοσοκομεία της χώρας, όπως αυτός θα καθοριστεί στους υπό κατάρτιση οργανισμούς αυτών.
Με την ανωτέρω διάταξη η επαναφορά της Νομιμότητας είναι μεταβατική. Το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης οφείλει να εκδώσει εγκύκλιο που να καθιερώνει το διαζευκτικό ή μεταξύ των κατηγοριών ΠΕ και ΤΕ, στην επιλογή Προϊσταμένων Οργανικών Μονάδων, βάση το άρθρο 10 του Ν.4024/2011 και τη συμμόρφωση όλων των οργανισμών των Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου.
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΥΠΟΥΡΓΟΥ: Θα υπάρξει σύντομα
Νομοθετική παρέμβαση, που θα καθιερώνει νέο Σύστημα Επιλογής
Προϊσταμένων Οργανικών Μονάδων όλων των επιπέδων, καταργώντας το
υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο.
Θα προβλέπονται Συμβούλια κρίσης με τη συμμετοχή εκπροσώπων των εργαζομένων. Στη νομοθετική παρέμβαση, θα καθορίζουμε τα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα επιλογής, καθώς επίσης τη διαδικασία επιλογής. Δεν μπορώ να αναφερθώ σε περισσότερα, γιατί πρώτα θα συζητήσω με την ΑΔΕΔΥ.
Δεν θα ακυρώσουμε κρίσεις και αναθέσεις Προϊσταμένων Οργανικών Μονάδων για να μη θεωρηθεί Ρεβανσισμός.
Θα προβλέπονται Συμβούλια κρίσης με τη συμμετοχή εκπροσώπων των εργαζομένων. Στη νομοθετική παρέμβαση, θα καθορίζουμε τα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα επιλογής, καθώς επίσης τη διαδικασία επιλογής. Δεν μπορώ να αναφερθώ σε περισσότερα, γιατί πρώτα θα συζητήσω με την ΑΔΕΔΥ.
Δεν θα ακυρώσουμε κρίσεις και αναθέσεις Προϊσταμένων Οργανικών Μονάδων για να μη θεωρηθεί Ρεβανσισμός.
ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ (Ν.4057/2012)
Εξαιτίας της φύσης της εργασίας μας κατασκευάζονται παραπτώματα «για ψήλου πήδημα» που με βάση το πειθαρχικό δίκαιο επισείουν μεγάλες πειθαρχικές ποινές και Δυνητική Αργία.
Συνδικαλιστικά και υπηρεσιακά στελέχη διώκονται πειθαρχικά, επειδή ανέδειξαν τις επιπτώσεις στη ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών, από τις ασκούμενες Μνημονιακές πολιτικές.
Διοικήσεις Νοσοκομείων στοχοποίησαν υπαλλήλους, κατασκευάζοντας παραπτώματα και τους έθεσαν σε αναστολή άσκησης των καθηκόντων τους ή δυνητική θέση σε Αργία.
Στο Υπουργείο Υγείας λειτουργεί ένα και μοναδικό Πειθαρχικό Συμβούλιο για το σύνολο των εργαζομένων (80.000). Γι' αυτό οι Πειθαρχικές υποθέσεις εξετάζονται με πολύ αργό ρυθμό. Αποτέλεσμα είναι να παρατείνεται η υπηρεσιακή ομηρία και η Δυνητική θέση σε Αργία των υπαλλήλων που έχουν παραπεμφθεί.
Ζητάμε τον επανακαθορισμό των πειθαρχικών παραπτωμάτων, τα οποία θα τελεσιδικούν στα πειθαρχικά όργανα το αργότερο σε τρεις μήνες.
Επαναφορά των Πειθαρχικών Υπηρεσιακών Συμβουλίων, με τη συμμετοχή αιρετών εκπροσώπων των εργαζομένων σε πρώτο και δεύτερο (τελεσίδικο) βαθμό.
Εξαιτίας της φύσης της εργασίας μας κατασκευάζονται παραπτώματα «για ψήλου πήδημα» που με βάση το πειθαρχικό δίκαιο επισείουν μεγάλες πειθαρχικές ποινές και Δυνητική Αργία.
Συνδικαλιστικά και υπηρεσιακά στελέχη διώκονται πειθαρχικά, επειδή ανέδειξαν τις επιπτώσεις στη ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών, από τις ασκούμενες Μνημονιακές πολιτικές.
Διοικήσεις Νοσοκομείων στοχοποίησαν υπαλλήλους, κατασκευάζοντας παραπτώματα και τους έθεσαν σε αναστολή άσκησης των καθηκόντων τους ή δυνητική θέση σε Αργία.
Στο Υπουργείο Υγείας λειτουργεί ένα και μοναδικό Πειθαρχικό Συμβούλιο για το σύνολο των εργαζομένων (80.000). Γι' αυτό οι Πειθαρχικές υποθέσεις εξετάζονται με πολύ αργό ρυθμό. Αποτέλεσμα είναι να παρατείνεται η υπηρεσιακή ομηρία και η Δυνητική θέση σε Αργία των υπαλλήλων που έχουν παραπεμφθεί.
Ζητάμε τον επανακαθορισμό των πειθαρχικών παραπτωμάτων, τα οποία θα τελεσιδικούν στα πειθαρχικά όργανα το αργότερο σε τρεις μήνες.
Επαναφορά των Πειθαρχικών Υπηρεσιακών Συμβουλίων, με τη συμμετοχή αιρετών εκπροσώπων των εργαζομένων σε πρώτο και δεύτερο (τελεσίδικο) βαθμό.
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΥΠΟΥΡΓΟΥ: Θα
επαναπροσδιορίζουμε τα Πειθαρχικά παραπτώματα, προκειμένου να
σταματήσουν οι συνδικαλιστικές διώξεις και οι αναίτιες υπηρεσιακές
διώξεις.
Θα τροποποιήσουμε τα Πειθαρχικά Συμβούλια με τη συμμετοχή Εκπροσώπων των εργαζομένων.
Θα εξετάσω την δημιουργία περισσοτέρων του ενός Πειθαρχικών Συμβουλίων για τους εργαζόμενους στη Δημόσια Υγεία, ώστε να αποφεύγεται η υπηρεσιακή ομηρία υπαλλήλων, για μεγάλα χρονικά διαστήματα.
Θα τροποποιήσουμε τα Πειθαρχικά Συμβούλια με τη συμμετοχή Εκπροσώπων των εργαζομένων.
Θα εξετάσω την δημιουργία περισσοτέρων του ενός Πειθαρχικών Συμβουλίων για τους εργαζόμενους στη Δημόσια Υγεία, ώστε να αποφεύγεται η υπηρεσιακή ομηρία υπαλλήλων, για μεγάλα χρονικά διαστήματα.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Με το Ν.4250/2014 η κυβέρνηση τροποποίησε το Σύστημα Αξιολόγησης με βαθμολογική υποχρεωτική κατάταξη των υπαλλήλων. Το 15% των υπαλλήλων βαθμολογούνταν κάτω από τη βάση (1 έως 6,9) επιδιώκοντας η απελθούσα κυβέρνηση να συστήσει δεξαμενή διαθεσιμοτήτων – απολύσεων και μείωσης μισθών με την καθιέρωση ατομικών μισθών. Το 25% βαθμολογούνταν με άριστα (10, 9) εκ των οποίων μόνο το 70% των προϊσταμένων, μπορούσαν να βαθμολογηθούν με άριστη βαθμολογία, επιδιώκοντας την κομματικοποίηση και τη χειραγώγηση της Δημόσιας Διοίκησης, αφού υποχρεωτικά οι τρεις στους δέκα Προϊσταμένους Οργανικών Μονάδων έχαναν τη θέση τους. Με το Σύστημα Αξιολόγησης επιδιώχθηκε η συρρίκνωση, η απαξίωση, η ιδιωτικοποίηση των Δημόσιων Κοινωνικών Υπηρεσιών.
Με το Ν.4281/2014 παρατάθηκαν οι χρονικές προθεσμίες και παρακάμφθηκε η αυτοαξιολόγηση.
Ο σημερινός Υπουργός Οικονομικών στις προτεινόμενες μεταρρυθμίσεις προς τους ΔΑΝΕΙΣΤΕΣ, αποφάσισε την ανακατανομή του ίδιου μισθολογικού κόστους μεταξύ των Δημοσίων Υπαλλήλων, με κριτήριο την παραγωγικότητα. Δηλαδή η κυβέρνηση προτίθεται να καθιερώσει ατομικούς μισθούς, μέσω νέου Συστήματος Αξιολόγησης.
Επανέρχεται λοιπόν η κυβέρνηση με νέο Σύστημα Αξιολόγησης διασυνδεόμενο με την υπηρεσιακή εξέλιξη, την κινητικότητα (υποχρεωτικές μετατάξεις σε άλλη ειδικότητα ή υπηρεσία) και τον μισθό.
Αιτούμαστε την κατάργηση του Ν.4250/2014 και του Ν.4281/2014. Εργαζόμαστε σε αντίξοες συνθήκες εργασίας και μας αξιολογούν καθημερινά οι πολίτες.
Με το Ν.4250/2014 η κυβέρνηση τροποποίησε το Σύστημα Αξιολόγησης με βαθμολογική υποχρεωτική κατάταξη των υπαλλήλων. Το 15% των υπαλλήλων βαθμολογούνταν κάτω από τη βάση (1 έως 6,9) επιδιώκοντας η απελθούσα κυβέρνηση να συστήσει δεξαμενή διαθεσιμοτήτων – απολύσεων και μείωσης μισθών με την καθιέρωση ατομικών μισθών. Το 25% βαθμολογούνταν με άριστα (10, 9) εκ των οποίων μόνο το 70% των προϊσταμένων, μπορούσαν να βαθμολογηθούν με άριστη βαθμολογία, επιδιώκοντας την κομματικοποίηση και τη χειραγώγηση της Δημόσιας Διοίκησης, αφού υποχρεωτικά οι τρεις στους δέκα Προϊσταμένους Οργανικών Μονάδων έχαναν τη θέση τους. Με το Σύστημα Αξιολόγησης επιδιώχθηκε η συρρίκνωση, η απαξίωση, η ιδιωτικοποίηση των Δημόσιων Κοινωνικών Υπηρεσιών.
Με το Ν.4281/2014 παρατάθηκαν οι χρονικές προθεσμίες και παρακάμφθηκε η αυτοαξιολόγηση.
Ο σημερινός Υπουργός Οικονομικών στις προτεινόμενες μεταρρυθμίσεις προς τους ΔΑΝΕΙΣΤΕΣ, αποφάσισε την ανακατανομή του ίδιου μισθολογικού κόστους μεταξύ των Δημοσίων Υπαλλήλων, με κριτήριο την παραγωγικότητα. Δηλαδή η κυβέρνηση προτίθεται να καθιερώσει ατομικούς μισθούς, μέσω νέου Συστήματος Αξιολόγησης.
Επανέρχεται λοιπόν η κυβέρνηση με νέο Σύστημα Αξιολόγησης διασυνδεόμενο με την υπηρεσιακή εξέλιξη, την κινητικότητα (υποχρεωτικές μετατάξεις σε άλλη ειδικότητα ή υπηρεσία) και τον μισθό.
Αιτούμαστε την κατάργηση του Ν.4250/2014 και του Ν.4281/2014. Εργαζόμαστε σε αντίξοες συνθήκες εργασίας και μας αξιολογούν καθημερινά οι πολίτες.
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΥΠΟΥΡΓΟΥ: Θα καταργήσω τους Ν.
4250/2014 και 4281/2014. Θα φέρω όμως άμεσα Νέο Σύστημα Αξιολόγησης με
το οποίο το 30% των υπαλλήλων κάθε τμήματος θα βαθμολογείται με άριστα
από τον άμεσα Προϊστάμενο (σκεπτόμαστε τον δεύτερο αξιολογητή). Οι
άριστοι υπάλληλοι θα έχουν ταχύτερη βαθμολογική και ως εκ τούτω
μισθολογική εξέλιξη.
Διατυπώσαμε τη κάθετη διαφωνία μας, ότι η κυβέρνηση φέρει νέο Σύστημα Αξιολόγησης, που καθιερώνει ατομικούς μισθούς, αφού στη λίστα μεταρρυθμίσεων ΒΑΡΟΥΦΑΚΗ, προβλέπονται μπόνους στους παραγωγικούς υπαλλήλους, με ανακατανομή του ιδίου μισθολογικού κόστους του Δημοσίου. Ο Υπουργός διατύπωσε την άποψη ότι όλοι οι υπάλληλοι δεν είναι ίδιοι στην αποδοτικότητα και ότι θα υπάρχουν δικλίδες ασφαλείας, καθώς θα καθιερωθεί ψηφοφορία μεταξύ των υπαλλήλων του τμήματος, με ερώτημα εάν αποδέχονται την Αξιολόγηση των Προϊσταμένων του τμήματος ή όχι.
Άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο η Αξιολόγηση να συνδέεται με την κινητικότητα (Υποχρεωτικές Μετατάξεις).
Δηλώσαμε σε σχετική ερώτησή του ότι θα ακυρώσουμε με απειθαρχία, ανυπακοή και το νέο Σύστημα Αξιολόγησης.
Διατυπώσαμε τη κάθετη διαφωνία μας, ότι η κυβέρνηση φέρει νέο Σύστημα Αξιολόγησης, που καθιερώνει ατομικούς μισθούς, αφού στη λίστα μεταρρυθμίσεων ΒΑΡΟΥΦΑΚΗ, προβλέπονται μπόνους στους παραγωγικούς υπαλλήλους, με ανακατανομή του ιδίου μισθολογικού κόστους του Δημοσίου. Ο Υπουργός διατύπωσε την άποψη ότι όλοι οι υπάλληλοι δεν είναι ίδιοι στην αποδοτικότητα και ότι θα υπάρχουν δικλίδες ασφαλείας, καθώς θα καθιερωθεί ψηφοφορία μεταξύ των υπαλλήλων του τμήματος, με ερώτημα εάν αποδέχονται την Αξιολόγηση των Προϊσταμένων του τμήματος ή όχι.
Άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο η Αξιολόγηση να συνδέεται με την κινητικότητα (Υποχρεωτικές Μετατάξεις).
Δηλώσαμε σε σχετική ερώτησή του ότι θα ακυρώσουμε με απειθαρχία, ανυπακοή και το νέο Σύστημα Αξιολόγησης.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΜΟΝΑΔΩΝ
Με βάση υφιστάμενων εφαρμοστικών Νόμων των ΜΝΗΜΟΝΙΩΝ πρέπει να ολοκληρωθεί η αξιολόγηση των Μονάδων.
Προτίθεστε να συνεχίσετε τη διαδικασία Αξιολόγησης των Μονάδων Υγείας και Πρόνοιας;
Προτίθεστε μέσω της Αξιολόγησης να επανασχεδιάσετε τον Υγειονομικό και Προνοιακό χάρτη της χώρας με καταργήσεις Μονάδων Υγείας, Πρόνοιας, καταργήσεις κλινικών, κλινών, οργανικών θέσεων.
Θα υπάρξουν υποχρεωτικές μετατάξεις προσωπικού μέσω της νέας κινητικότητας που προαναγγείλατε και μάλιστα σε μεγάλες αποστάσεις;
Υλοποιώντας Μνημονιακές Δεσμεύσεις η προηγούμενη κυβέρνηση κατήργησε 8 Νοσοκομεία στην Αττική και τη Θεσσαλονίκη τα οποία προσέφεραν σημαντικές υπηρεσίες στο σύστημα.
Προτίθεται η κυβέρνηση να τα επαναλειτουργήσει;
Επίσης καταργήθηκαν κλάδοι εργαζομένων (οδηγοί, φύλακες) και οργανικές θέσεις υποστηρικτικών υπηρεσιών.
Οι υπηρετούντες εργαζόμενοι μέσω διαθεσιμότητας μεταφέρθηκαν σε άλλες υπηρεσίες και άλλες ειδικότητες.
Προτίθεται η κυβέρνηση να επανασυστήσει το κλάδο οδηγών των Νοσοκομείων και να επανέλθουν οι οδηγοί που διατέθηκαν στο ΕΚΑΒ;
Τα Νοσοκομεία έχουν μεγάλες ανάγκες οδηγών για τις μεταφορές και τις δευτερογενές διακομιδές και όλοι οι οδηγοί που μεταφέρθηκαν στο ΕΚΑΒ συνεχίζουν να διατίθονται καθημερινά για τις ανάγκες των Νοσοκομείων.
Αίτημά μας είναι η επανασύσταση των καταργημένων κλάδων στους Οργανισμούς των Νοσοκομείων και η επιστροφή των Οδηγών (όσοι επιθυμούν) από το ΕΚΑΒ.
Στα πλαίσια της κατάργησης Νομικών Προσώπων, για την υλοποίηση μνημονιακών πολιτικών, σε 50 Νοσοκομεία καταργήθηκε η Νομική αυτοτέλεια και διασυνδέθηκαν με άλλα, σε κοινά Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου.
Δημιουργούνται δυσλειτουργίες, συρρικνώνονται οι λειτουργίες των διασυνδεόμενων Νοσοκομείων και το προσωπικό μεταφέρεται, παρά τη θέλησή του, στα Νοσοκομεία έδρες των Νομικών προσώπων.
Προτίθεται η κυβέρνηση να επαναφέρει τη Νομική Αυτοτέλεια των διασυνδεόμενων Νοσοκομείων;
Με βάση υφιστάμενων εφαρμοστικών Νόμων των ΜΝΗΜΟΝΙΩΝ πρέπει να ολοκληρωθεί η αξιολόγηση των Μονάδων.
Προτίθεστε να συνεχίσετε τη διαδικασία Αξιολόγησης των Μονάδων Υγείας και Πρόνοιας;
Προτίθεστε μέσω της Αξιολόγησης να επανασχεδιάσετε τον Υγειονομικό και Προνοιακό χάρτη της χώρας με καταργήσεις Μονάδων Υγείας, Πρόνοιας, καταργήσεις κλινικών, κλινών, οργανικών θέσεων.
Θα υπάρξουν υποχρεωτικές μετατάξεις προσωπικού μέσω της νέας κινητικότητας που προαναγγείλατε και μάλιστα σε μεγάλες αποστάσεις;
Υλοποιώντας Μνημονιακές Δεσμεύσεις η προηγούμενη κυβέρνηση κατήργησε 8 Νοσοκομεία στην Αττική και τη Θεσσαλονίκη τα οποία προσέφεραν σημαντικές υπηρεσίες στο σύστημα.
Προτίθεται η κυβέρνηση να τα επαναλειτουργήσει;
Επίσης καταργήθηκαν κλάδοι εργαζομένων (οδηγοί, φύλακες) και οργανικές θέσεις υποστηρικτικών υπηρεσιών.
Οι υπηρετούντες εργαζόμενοι μέσω διαθεσιμότητας μεταφέρθηκαν σε άλλες υπηρεσίες και άλλες ειδικότητες.
Προτίθεται η κυβέρνηση να επανασυστήσει το κλάδο οδηγών των Νοσοκομείων και να επανέλθουν οι οδηγοί που διατέθηκαν στο ΕΚΑΒ;
Τα Νοσοκομεία έχουν μεγάλες ανάγκες οδηγών για τις μεταφορές και τις δευτερογενές διακομιδές και όλοι οι οδηγοί που μεταφέρθηκαν στο ΕΚΑΒ συνεχίζουν να διατίθονται καθημερινά για τις ανάγκες των Νοσοκομείων.
Αίτημά μας είναι η επανασύσταση των καταργημένων κλάδων στους Οργανισμούς των Νοσοκομείων και η επιστροφή των Οδηγών (όσοι επιθυμούν) από το ΕΚΑΒ.
Στα πλαίσια της κατάργησης Νομικών Προσώπων, για την υλοποίηση μνημονιακών πολιτικών, σε 50 Νοσοκομεία καταργήθηκε η Νομική αυτοτέλεια και διασυνδέθηκαν με άλλα, σε κοινά Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου.
Δημιουργούνται δυσλειτουργίες, συρρικνώνονται οι λειτουργίες των διασυνδεόμενων Νοσοκομείων και το προσωπικό μεταφέρεται, παρά τη θέλησή του, στα Νοσοκομεία έδρες των Νομικών προσώπων.
Προτίθεται η κυβέρνηση να επαναφέρει τη Νομική Αυτοτέλεια των διασυνδεόμενων Νοσοκομείων;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΥΠΟΥΡΓΟΥ: Για την Αξιολόγηση
Μονάδων, για το μέλλον των καταργημένων Νοσοκομείων, των Κλάδων (Οδηγών
κ.ο.κ.), των Κλινών, των Κλινικών, των Οργανικών θέσεων, την Νομική
αυτοτέλεια των διασυνδεόμενων Νοσοκομείων, θα απευθυνθείτε στον αρμόδιο
Υπουργό Υγείας.
ΜΕΤΑΤΑΞΕΙΣ
Μετατάξεις μεταξύ φορέων του Υπουργείου Υγείας είναι χρονοβόρες παρότι ακολουθούνται οι διαδικασίες του άρθρου 54 του Ν.4223/2014.
Καθυστερούν πολλούς μήνες, επειδή απαιτείται η έκδοση Κοινής Υπουργικής Απόφασης με το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης (Μνημονιακή Δέσμευση). Αιτούμαστε την απλοποίηση της διαδικασίας, με κατάργηση της ΚΥΑ και υπογραφή μόνο του Υπουργείου Υγείας, προκειμένου να ολοκληρώνονται εντός ευλόγου χρονικού διαστήματος.
Στη κινητικότητα που ανακοινώσατε θα εντάξετε και τις μετατάξεις – αποσπάσεις μετά από αίτηση των ενδιαφερομένων, τροποποιώντας το πλαίσιο;
Μετατάξεις μεταξύ φορέων του Υπουργείου Υγείας είναι χρονοβόρες παρότι ακολουθούνται οι διαδικασίες του άρθρου 54 του Ν.4223/2014.
Καθυστερούν πολλούς μήνες, επειδή απαιτείται η έκδοση Κοινής Υπουργικής Απόφασης με το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης (Μνημονιακή Δέσμευση). Αιτούμαστε την απλοποίηση της διαδικασίας, με κατάργηση της ΚΥΑ και υπογραφή μόνο του Υπουργείου Υγείας, προκειμένου να ολοκληρώνονται εντός ευλόγου χρονικού διαστήματος.
Στη κινητικότητα που ανακοινώσατε θα εντάξετε και τις μετατάξεις – αποσπάσεις μετά από αίτηση των ενδιαφερομένων, τροποποιώντας το πλαίσιο;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΥΠΟΥΡΓΟΥ: Θα διασυνδέσουμε την
κινητικότητα (Υποχρεωτικές Μετατάξεις), με το Σύστημα Μετατάξεων –
Αποσπάσεων. Επιβεβαίωσε ότι υποχρεωτικές Μετατάξεις θα γίνονται και
στους υπαλλήλους των Δημόσιων Υπηρεσιών Υγείας και Πρόνοιας.
Άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο να γίνονται Υποχρεωτικές Μετατάξεις σε μεγάλες αποστάσεις, από τον φορέα που κατέχουν Οργανική θέση οι υπάλληλοι, φέρνοντας ως παράδειγμα τον τρόπο κάλυψης των Νοσοκομείων των νησιών.
Δεν δέχθηκε τη πρότασή μας για ανοιχτούς κυλιόμενους πίνακες πρόσληψης στο ΑΣΕΠ, ώστε η κάλυψη των κενών να γίνεται αυτόματα.
Άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο να γίνονται Υποχρεωτικές Μετατάξεις σε μεγάλες αποστάσεις, από τον φορέα που κατέχουν Οργανική θέση οι υπάλληλοι, φέρνοντας ως παράδειγμα τον τρόπο κάλυψης των Νοσοκομείων των νησιών.
Δεν δέχθηκε τη πρότασή μας για ανοιχτούς κυλιόμενους πίνακες πρόσληψης στο ΑΣΕΠ, ώστε η κάλυψη των κενών να γίνεται αυτόματα.
ΓΙΑ ΤΗΝ Ε.Ε. ΤΗΣ ΠΟΕΔΗΝ
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΕΝ.ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΙΑΝΝΑΚΟΣ ΕΡΜΗΣ ΚΑΣΣΕΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου